divendres, 13 de febrer del 2009

CiU TREBALL



Es va realitzar a la seu de CiU d'Osona una xerrada amb en Ramon Bonastre, president de la Sectorial de Treball, amb l'objectiu d'analitzar la crisi a la comarca i crear una comissió de seguiment i ajuda a la superació de la crisi.

La xerrada va començar en possicionar la postura de CiU davant de la política actual envers el treball, front a la inactivitat/falta de concrecció del govern, tant central com de la Generalitat de Catalunya. La situació actual vol postures clares i valentes; per sortir de la crisi actual de la millor manera possible cal ser, segons Ramon Bonastre, ha de passar per ser més productius i competitius.

->Potenciar la relació i col.laboració entre els diferents agents socials (empresa+treballadors+administració). Donar suport a les empreses que són productives i per extensió als seus treballadors.

->Canvi del tipus de formació dels treballadors. Vital adaptar-se als canvis tecnològics i en un futur acostumar-se a periodes de trànsit, "sense feina", pensades al reciclatge, amb la cobertura per part de l'estat.

->Reforma de la intermediació. Vist el fracàs del model públic, (OTG 10% de col.locació, resta 90%) tendir a un model de gestió privada, amb un fort control públic.

-> Estudiar la reforma del Sector Públic. Aprimar (al menys no deixar fer més gran) el volum de funcionaris. S'han de trobar procediments per ser més eficaç.

-> Facilitar la creació d'empreses. Més fàcil, més curt i amb més suport. (Ara una mitjana de 40 dies).

Després d'aquesta exposició es va obrir un torn de paraules. Des de Centelles vàrem fer dues aportacions:

1. S'ha de tenir en compte que els aturats han de tenir l'oportunitat de poder aprofitar el temps per recilar-se. L'oferta actual de cursos de formació/reciclatge a l'OTG a nivell d'Osona és molt baixa i amb cursos que "sempre són els mateixos".

2. Ha d'existir una reforma bancaria. Les PIMES pateixen l'incompliment de pagament amb les formes actuals (talons, pagarés, etc) ja que moltes vegades no tenen fons. Els bancs haurien de ser responsables dels seus clients. Aquests documents haurien de ser diners segurs (com per exemple, en el cas de les targetes de crèdit).