dilluns, 25 de febrer del 2013

RESUM DEL PLE, GENER 2013

Seguint amb el nostre compromís de informar-vos del contingut dels plens que normalment és fan els ordinaris a mesos parells i els extraordinaris quant l´equip de govern considera hi ha punts importants.


L´oposició si és posen d´acord al menys 4 regidors poden, en casos de haver-hi un tema prou important, exigir al equip de govern la convocatòria de un ple extraordinari, aquest supòsit fins la data no s´ha produït.

Resum i sentit de vot del PLE ORDINARI DEL 24 GENER 2013, que degut a les Festes l´equip de govern va decidir fer-ho a finals de gener.

1-Aprovar si escau, inicialment el Pressupost de l´Ajuntament, Residencia St. Gabriel i les dues companyies elèctriques Electracomercial ,s.l.u i Electradistribució, s.l.yper l´any 3013.
Tott i que aquest any el pressupost estava molt més ven valorat , prudents en les valoracions del ingressos i amb modificacions a la baixa en partides de despeses- fet que hi estem totalment d´acord- en el que fa al pressupost de l´ajuntament, i així ho vàrem manifestar, entenem que aprovar els pressupost comporta estar d´acord amb la destinació que es dona als diners , degut a que creiem que hi ha partides on no s´ha dedicat prou esforç en el tema de gestionar molt més bé els apartats de despesa corrent com,

Contractació negociada de serveis de manteniment com:

Manteniment d´ ascensors ,preus hora industrials, gestió costos propaganda i difusió.

Festes i actes : moltes, sense racionalitzar el resultat ,ni el cost i destí de les mateixes, evitant de reforçar les que tenen un valor afegit per el poble i per tant no suprimint moltes que no serien necessàries , poden invertir en altres necessitats sobretot amb activar l’economia , el treball i l´ajut social.

Residencia Sant Gabriel

Una vegada revisat el pressupost presentat ens sembla coherent amb el servei que presten , els ingressos i despeses proporcionades.

Electracomercial i Eectradistribució,s.l.u

Val a dir que no s´ha fet cap comissió de seguiment que l´equip de govern es va comprometre al inici de legislatura – això ens agafa desprevinguts- per aquest tema no s´ha entregat cap liquidació balan´ç ni cte explotació ( però ja ho demanarem) per poder valorar .

Si que hem demanat dades sobre el funcionament , com impagats i compte de despeses , algunes les estem esperant i d´altres han sigut entregades amb algun retard.

En l´apartat de inversions ens semblen correctes una vegada parlat amb el enginyer

Hem de veure si es porten a terme.

EL NOSTRE VOT VA SER DESFAVORABLE , TOTA VEGADA QUE EN EL QUE NO ESTAVEM D´ACORD AMB EL DE L´AJUNTAMENT, EL MES IMPORTANT EN QUANT A IMPORT I DESPESA I TOT I ESTAR D´ACORD AMB ELS ALTRES S´HAN DE VOTAR CONJUNTAMENT SEGONS LA LLEI.

2-Aprovar , si escau, el Conveni de l´Administració de la Generalitat de Catalunya ( Dpt.Ensenyament) i l´ajuntament per el sosteniment dels centre educatius primer cicle educació infantil( guarderies).

Conveni per el que la Generalitat es compromet del curs 2011-2012 que encara no s’havien establert l´import de ajuda que a quedat en 1.300 euros per nen / any.

EL NOSTRE VOT VA SER FAVORABLE

3-Aprovar, si escau, la sol•licitud de subvenció del Pla Únic d´obres i serveis de Catalunya(PUOSC).2013-2016
Aquest Pla es tracta de unes línies de crèdit que dona la Generalitat perquè es torni a fer inversions , aquest conveni preu una línia per obra nova i una altre per manteniments ,s´ avaluaran les propostes per prioritat en les inversions.
Les inversions que proposa el nostre ajuntament son :

Invertir 81.547,66 euros en arranjar el c/ Josep Falgueres – finançament demanat 61.160,75 euros.

Invertir 1.568.344 euros en arranjar la Cira , finançament demanat 306.294,52 euros

Invertir en pavimentació del Cementiri 176.739,64 euros finançament demanat 132.544,73 euros.

Com podeu pensar ens sembla del tot descabellat i sense falta de criteri d’inversió a la Cira en un moment tant delicat econòmicament i amb carrers cèntric i no tant cèntrics en mal estat , per tant vàrem entrar escrit literal que adjuntem:

Copia literal:

3-APROVAR SI ESCAU, LA SOL•LICITUD DEL PLA ÚNIC DE OBRES I SERVEIS 2013-2016.

LÍNEA PUOSC INVERSIÓ:

• PRIORITAT 1-PAVIMENTACIÓ OBRES C/ JOSEP FALGUERAS, 81.547,66 EUROS,( 75% de financiació)
Ho veiem molt correcte, el nostre grup ja ha entrat en dos anys 2 instancies al respecte, ja que es una obre necessària, el carrer està en mal estat , passant- hi molts vehicles de pes .
Sembla que això és sols la pavimentació , no fa falta fer conduccions noves de aigua , llum , fibra òptica i voreres ? O és que dins uns mesos o anys tornarem a tenir que obrir el carrer ?

• PRIORITAT 2-OBRES D´URBANITZACIÓ TORRENT DE LA CIRA –( 1.568.344 EUROS I EN DEMANEM UN 19,53%)
de veritat, de veritat, consideren que en aquest moments és una prioritat fer obres a la Cira? , per un import que dona per poca cosa i deixar-ho a mitges? .La Cira no ens menja pa si està tancada, no deixa de ser un sot.
No creuen que tenim més necessitats , com arranjar ,amb conduccions de llum , aigua ,fibra ,ferm i voreres el c/ de St.Josep , baixada del c/ St. Jaume , solventar les aceres i ferm del Bell-esguard que encara hi ha carrers sense asfaltar? etc.etc.

• PRIORITAT 3- PAVIMENTACIÓ DEL CEMENTIRI-176.739,64 euros (75% de financiació)
Bé ja era hora!! per fi tindrem un cementiri, entre la inversió i l’arranjament, que estigui en condicions com en altres poblacions- després de demanar-ho varies vegades- aprofito per recordar-los el tema de les escales , no sigui que després de l´esforç, encara ho deixem a mitges.

Tota manera els haig de recordar que la línia d´inversions està subjecte a la justificació de la necessitat i viabilitat de l´actuació, amb una declaració responsable sobre el compliment dels requisits necessaris per ser beneficiaris de la subvenció, així com la documentació necessària per a la correcte aplicació dels criteris de valoració de les sol•licituds. Els projectes entren en concurrència competitiva amb els de la resta de la comarca, de manera que se subvencionen aquells que queden més ven valorats.

que la valoració més important ( 40 punts) es la naturalesa de l´obra a realitzar i millora del servei a prestar Que puntuen(fins a 20 punts) l´impacte social i econòmic de les actuacions que s´han de reflectir en llocs de treball, generació de riquesa , incorporació de noves tecnologies i d´altres factors innovadors.

Sols els hi recordo , perquè no sigui el cas que perdem l´oportunitat de no fer quelcom molt necessari per el poble !!

LINEA PUOSC DE MANTENIMENT :
1-cementiri , ja hem comentat que ens sembla molt correcte i necessari.
2-Casal F.Macià ,arranjament de pintura, butaques i d´altres, hem de manifestar que tinguin en compte també la il•luminació de barbacana del Casal , que està en males condicions. Tota manera ja fa temps que veiem factures corresponents a les butaques, tant malament estan?
3-Edificis municipals manteniment.
4-Senyalització vies públiques, ens sembla molt correcte que és dediqui uns diners en aquest tema, però ens fa basarda, que la creació de noves àrees especifiques per persones amb limitacions i facilitar els recorreguts i transport diari de la població,- vist lo vist en el c/ St. Josep- i la idea que aquest equip de govern té de facilitar els recorreguts, i regular l transport diari de la població , ens provoqui molts més problemes que els actuals.

No s´ha tingut en compte l´arranjament del c/ Raval Falgueres ,al menys el ferm que fa anys està en unes condicions tercermundistes.

Per tant agrairem reflexionin sobre les veritables necessitats d´inversió al nostre poble(el termini de presentació finalitza el 27-2-13) ,i tot i que estem d´acord en acollir-nos en les línies de finançament per activar l´economia i millorar el que calgui, en el bé comú ,

EL NOSTRE VOT SERA ABSTENCIÓ, BASICAMENT PER EL CRITERI DE LES INVERSIONS QUE PLANTEGEN A LA CIRA, OBVIANT ALTRES INVERSIONS NECESSARIES , I EL DUBTE QUE ENS GENERAN AMB L´APARTAT DE SENYALITZACIÓ DE VIES PUBLIQUES , PERQUE CREIEM QUE NO ES EL MOMENT DE FER OBRES,SENSE QUE AQUESTES CORRESPONGUIN A UNA NECESSITAT REAL I MILLORA EN BE DE TOTA LA POBLACIÓ.

4-Aprovar si escau, la nova sol•licitud de l´adhesió al conveni marc de col•laboració entre l´Agencia de Residus de Catalunya i les entitats gestores de gestió( SIG)
Aquest punt es tracta de posar al dia el conveni existent ja que des de 2007 no s´havia renovat i actualment si ha de tenir en compte adaptar tot el que fa a residus de aparells elèctrics i electrònics.
SENTIT DE VOT FAVORABLE

5-Donar compte dels Decrets d´alcaldia n.188 i 192 any 2012.
Decret 188-nomenament per baixa del nou vigilant municipal- urgència.
Aquí, com sempre hem reiterat- i denunciat- la constant del equip de govern de contractar per urgència i a dit ,sense proves de selecció , sembla que al final hem aconseguit que és facin com marca la llei ,així ho hem manifestat i per tant anirem incidint perquè sigui així.

Decret 192- Nomenament del secretari com a representat davant tema judicial propiciat per l´ordenança de sorolls i vibracions

Com que ja no vàrem estar d´acord de com es va fer i portar a terme aquesta ordenança ,i ja s´han parlat en els dos últims plens, sols vàrem manifestar-nos en el sentit que esperem després de no fer-ho bé no consti diners al consistori.

PRECS PREGUNTES I MOCIONS
1-Renfe , varen manifestar que volíem saber que havia fet l´ajuntament vers el problema de Renfe , problema que es trobem les quasi 200 persones que diàriament agafant el tren per anar a treballar o estudiar, creiem que havíem d´esperar més del ajuntament com en altres poblacions que han i estan lluitant juntament amb l població per no perdre el servei fins ara existent.
Resposta alcalde , que estava en contacte cada dos mesos amb RENFE ???I QUE ERA PROBLEMATICA LA VENDA DE BITLLETS A UN BAR ON HI PODEN ENTRAR MENORS ???
La veritat nos sabem de que parla quant va a Renfe ni que té a veure que els joves comprin un bitllet dins el bar. Crec sincerament que ell tampoc sabia del que parlava!!

2-Pla Protecció Festa del Pi Vàrem demanar si ja havien fet una valoració juntament amb la junta de Galejadors de l´aplicació del pla va ser satisfactori o bé s´havien de fer modificacions, va dir-nos que tenien pendents la reunió .Estarem a sobre ja que hem sembla que després de quasi un mes és podia ja haver fet i deixar el tema enllestit per si s´ha de modificar ,entre altres coses perquè s´ha de enviar a la Generalitat per la seva aprovació.

3-Assistencia social, Vàrem traslladar dues queixes rebudes de ciutadans que no s´havien sentit massa ven atesos , la resposta va ser que no pot ser ja que el personal es molt bo.

4-Varem recordar ens contestessin les instàncies que feia molts dies estaven entrades i no havíem rebut resposta.

Isabel Matas Babon
Regidors CiU