Bona tarda,
Després de l'aparició de la Maribel Matas a El 9Nou sobre el problema de la gestió dels vigilants a Centelles i en resposta a diverses peticions de més informació sobre el tema, us acompanyem un resum del ple (desembre) on es va tractar i que és l'origen de tot plegat:
Punt 1-Aprovar si escau, el Pla Específic Municipal de la Festa del Pi.
El nostre ajuntament va presentar – perquè així ho marca la llei- un pla específic sobre la Festa del Pi del nostre poble, aquest va ser redactat per els tècnics del Consell Comarcal de Vic.
Nosaltres els vàrem argumentar que hi trobàvem incongruències i punts importants com els responsables del aforament de l’església que no estaven ,prou clars – podeu consultar les nostres al·legacions que penjarem a la web.
Per tant el sentit del nostre vot va ser ABSTENCIÓ a l´espera de presentar les al·legacions pertinents que hem fet arribar amb copia a l´associació de galejadors.
Punt 2-Aporvar si escau, inicialment la modificació de l´ordenança de sorolls i vibracions aprovada el 27 setembre 2012 .
Aquest ordenança feia que estava feta 2 anys , en la seva presentació el mes de setembre , ja vàrem argumentar que ens semblava molt tècnica, no clarificadora i poc entenedora per els centellencs i centellenques que volguessin consultar-la .Al mateix temps no recollia els problemes que hi ha amb grups de joves que es posen a les placetes i molesten el descans dels veïns , com a les sortides del bars amb sorolls i baralles a hores intempestives. Així mateix vàrem fer referencia a que era una normativa feta de feia 2 anys ( agost 2010) i que per tant consideràvem que probablement ja s’hauria de modificar.
El sentit del nostre vot va ser NO , considerant que les ordenances s´han de fer perquè es creu necessària i posar-hi tots els sentits perquè recullin les veritables problemes.
Punt 3-Aporvar si escau el bloqueig( crèdit no disponible) de la paga extraordinària de Nadal dels funcionaris i personal laboral de l´Ajuntament i, Residencia St.Gabriel i empreses Elèctriques.
En aquest punt hem de dir que no estem gens d´acord amb la Llei que marca aquest punt, tenint en compte que l´ajuntament del nostre poble té un baix endeutament , creiem que no és just ,( AIXÍ HO VAREM MANIFESTAR ) però per imperatiu legal vàrem votar SI
També vàrem deixar clar que els regidors del nostre grup , demanàvem que el que s´havia de cobrar per assistència dels plens aquell trimestre , ho cedíem per ajuts socials amb solidaritat amb els empleats públics.
Punt 4-Aprovar si escau, la rectificació de l´inventari de béns i drets a 31-12-11 del nostre ajuntament.
Degut a que aquest saldo surt incrementat en aquesta data ,després de deduir les amortitzacions , el nostre vot va ser SI.
Punt 5-Aprovar, si escau, el text refós dels estatuts de la Fundació Privada Osona Formació i Desenvolupament.
El dia 28 gener del 2002 es va crear aquesta fundació i com a patro l´ajuntament de Centelles , amb participació amb els municipis de Balenya i Tona. Aquell mateix anys es varen adaptar uns articles, la Generalitat de Catalunya ha fet modificar part de les clàusules de les fundacions i han tingut que adaptar-se totes a la nova normativa, això és el que s´ha presentat a modificació.
Donat a que això comporta un major control per part de la Generalitat de les Fundacions en general i també la nostre , hem votat SI .
Punt 6-Aporvar, si escau, el conveni de col·laboració entre l´ajuntament i l´assemblea de la Creu Roja per el desenvolupament de projectes i activitats de caràcter social.
Existeix un conveni ja signat entre les dues entitats que marca el servei d’ambulància al nostre poble , en els casos que és recareix per activitats ( Festa Pi, Carnestoltes , Bruixes, Festa Major etc.)el que s´ha fet ara és actualitzar-lo , el cost per el proper any 2013 és de 4.080,- euros anuals
Hem votat SI
Punt-7 Ratificar la modificació dels Estatuts del consorci per a la defensa de la conca del riu Besos
Des de l´any 1997 no s´havien actualitzat aquest conveni del que la presidència la té l´ajuntament de Parets del Vallès i nosaltres hi som participants a través de la regidoria de medi-ambient, el que s´ha fet ara és ajustar-lo en els aspectes que havien quedat desfasats o superats per noves tecnologies.
Hem votat SI
Punt 8-Donar compte dels Decrets d´alcaldia n. 167, 169,, 173 i 174 de l´any 2012
Els Decrets d ´alcaldia son les decisions que pren l´alcalde en el seu nom i dels que no es presenten a votació , els que fan referencia a personal sols dona compte al Ple ( d´altres si no és controlen , no surten per enlloc). Aquests Decrets concretament son els que fan referencia al moviment de vigilants municipals , dels que fa temps estem demanant explicacions , i que en el Ple vàrem fer transcriure literalment al sr. Secretari perquè en quedes constància de la mala gestió i organització que estan portant a terme i de que fa 2 anys que hi estem a darrera.
TRANSCRIPCIO LITERIAL ACTA DEL PLE:
8- DONAR COMPTE DELS DECRETS PERSONAL.-
Amb data 9 setembre 2011 , el nostre grup amb n. Entrada 1266 va entrar una instància fent a referència a una del mes de juliol del mateix any, dient que la resposta que vostès ens varen donar ens generava molts més dubtes dels que teníem , perquè la seva resposta va ser per : treure’ns de sobre .
Per tant varem tornar a insistir, demanat:
Qui, i quins criteris establien de feina
Quin tipus i en quina freqüència es feien les reunions de treball,per determinar la continuïtat i coherència en el servei.
Quin tipus de formació ens donava als vigilants, i quin tipus de formació tenia el cap, i la freqüència en que feia cursos de reciclatge.
Apart de tot això també demanàvem , planificació d’horaris, serveis , vacances ,política de rotacions ,patrullatge a cases de pagès i molt més per la bona organització dels vigilants .
RESULTAT : SILENCI
En el Ple del 15-12-11 sobre l’acomiadament de un vigilant segons vostès per reorganització del servei , posterior contractació d´un altre per urgència( novament urgència), amb un vigilant fent les feines de conserge sense haver un document èxplicit on se li destines aquesta feina i pagant hores extres als altres , ja els varem manifestar que era DESORGANITZACIÓ
Novament nova instància data 14-2-12 entrada 202, demanant-los:
Resposta a la situació anormal del Sr.Joan L. Matas.
Quin tipus de reorganització estaven fent o pensaven fer sobre l entrada i sortida constant de vigilants municipals.
I sobretot que ens tornessin resposta de l’anterior instància tant si ho feien com si no.
RESULTAT: SILENCI
Amb data 14-8-12 tornem sobre el tema i fem referència a que el Sr.Lluis Lafuente portava 7 setmanes de baixa i fent referència als robatoris, a la desorganització generalitzada , al control de les tasques i a les queixes que entraven a l’ajuntament per part dels ciutadans , demanàvem:
Rebre contesta a tot el que s’havia demanat no una resposta generalitzada i sense aclarir el problema com en altres ocasions ens feien.
Saber el responsable directa de la feina i control del dia a dia i resolució incidències i conflictes.
I donar solució a :
Baixes reiterades i en el temps
Situacions de feina anòmala fent altres tasques
I fer el que fos necessari per garantir l’ordre i seguretat dels centellencs i centellenques.
I PER FI LA RESPOSTA :
Resposta que li faré memòria perquè val la pena:
Sortida 1480 data 4-10-12
Pren la paraula l´alcalde i manifesta que, certament, el senyor Lafuente està de baixa per un problema de salut a l’espera d’una intervenció quirúrgica i a causa de les retallades no li acaben de donar hora per solucionar-li el problema.
Els informes dels municipals es fan d´acord amb el criteri de la direcció i fins el moment la manera de fer-los no ha creat cap mena de dificultat de control.
Es veritat que hi ha hagut alguns robatoris en el mercat del diumenge, cosa habitual a tots els mercats ambulants ja que amb les aglomeracions de persones és més fàcil fer aquest tipus de furts, però cal tenir en compte que justament Centelles és la població en la qual es produeixen menys robatoris gràcies a l’efectivitat dels vigilants municipals i al del mercat i sempre amb la col·laboració dels Mossos d’esquadra.
Pel que fa a l’organització dels vigilants pensem que pels efectius que tenim i el nombre que hi ha fan un servei eficient i coordinat, fet que repercuteix en tota i cada una de les tasques que fan, que són moltíssimes; i la percepció que tenen els centellencs i les centellenques d´ells en totes les enquestes d’opinió que s’han fet sempre ha estat bona, però sobre aquest aspecte es pot fer tanta demagògia com es vulgui.
Són ateses totes les queixes que rebem, cosa que no vol dir que sempre s’hagi de donar la raó a la persona que les formula. Amb tot s’ha de manifestar que l’ajuntament de Centelles té un bon equip humà que treballa al servei de l’administració i per als administrats i que això reverteix en un eficaç i bon servei , i els vigilants municipals no en són una excepció. I també s´ha de dir que amb els Mossos hi ha una constant i eficaç col·laboració, com no pot ser d’una altra manera.
La Junta de Govern Local, per majoria absoluta, corrobora el que ha manifestat l´alcalde.
Centelles, 28 setembre de 2012.
PERPLEXITAT I PREOCUPACIÓ, DE VERITAT QUANT HO VA DIR S’HO CREIA ??
Ai ARA ENTREM EN EL QUE FA EL CAS , NO HO SABEM DE VERITAT FER MILLOR ???
Lluis Lafuente ,cap dels vigilants Decret 167 data 26-10-12
Reconeixem que aquest senyor ha posat mà a la caixa ( 1508,65 euros)i el premiem amb un canvi de lloc de treball i ja tenim clar de com ho cobrarem, i per suposat se li comunica.
Permeti’m, com sabem que son 1508,65 euros i no 2300 euros?o si han agut altres gestions de les que s´ha beneficiat sense que siguin en metàl·lic ?com podem saber-ho si no s´ha iniciat una instrucció del cas ?
Perquè fins 9 dies desprès no fem la instrucció del cas i suposem que ha sigut perquè aquest senyor ha presentat alguna al·legació , no és així ?
Com és que no s´ha buscat un instructor extern i independent ? hi ha quelcom d’interès i amiguisme perquè no surti del ajuntament i ho tapem com fem pràcticament amb tot ?
Perquè no s´el va cessar provisionalment, es va instruir el cas per determinar l’abast i evidentment si ha posat mà a la caixa s’acomiada com es normal i convenient de fer ? quin interès té vostè en no fer-ho??
Joan L.Matas Decret 174 de data 13-11-12
Per reorganització del serveis ( sembla que aquesta paraula els agrada però no la entenen)ofereixen un lloc aquest senyor –lloc per altre banda que per els papers ja hi era- encara que no efectivament , ja que sembla que vostè va fer un tracte verbal amb aquest senyor al traslladar-lo de conserge ,però es va “oblidar” de oficialitzar-ho.
Segons les explicacions del nou regidor i que s´ha de menjar el “ marró” de una molt mala gestió, al comprovar que els horaris que li oferien no li varen agradar i es va presentar una baixa per malaltia, posteriorment es va enfadar i va sortit del ajuntament , per tant el varem donar per acomiadat.
Perquè no s´ha instruït un expedient disciplinari en aquest cas? Que és el que pertocava i fer els passos necessaris perquè costi els menys diners possibles a l’ajuntament , i evitar d’aquesta manera un acomiadament improcedent ?( INFORME DEL SECRETARI 13-11-12)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada